Eindelijk beren op de weg - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Eindelijk beren op de weg - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Eindelijk beren op de weg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 Juli 2007 | Canada, Canmore

Maandag 9 juli

Even een dag in te halen. Gisteren waren we zo laat terug in onze lodge dat we geen zin meer hadden om de site bij te werken. We slapen aan een spoorlijn en om het uur gaat hier een goederentrein van wel 80 wagons langs ons raam. Als je je hand uitsteekt ben je hem kwijt. De wekker ging om 06.45 uur want we hadden een flink programma. We gingen op weg naar Banff. We bezochten eerst de Cascade ponds. Hele mooie bruggen over prachtige meren. Het was erg bewolkt en erg koud. De volgende stop was Johnson Lake. Daar was veel kans om wild te spotten. We gingen een stuk lopen maar de regen kwam met bakken uit de hemel, dus zijn we weer snel omgekeerd.
We maakten later een rondje Lake Minnewaka en daarna bezochten we de Hoodoos. Het weer was inmiddels opgeklaard. Op een moment zagen we een kudde wapities (soort elanden). Ook gaan we naar de Bow Falls. Het stikt hier van de spleetogen die elkaar bij elke attractie op de foto willen zetten. Gek word je daarvan. Later reden we langs de rivier langs een prachtig golfterrein. We stappen uit bij de rivier en een coyote loopt voor onze voeten. Het was net Roodkapje. We rijden naar Banff en bezoeken daar de 3 Vermillion Lakes. Daar zien we twee prachtige arenden in een boom zitten. Ook gaan we naar Cave and Basin Historic Site, een oud heilzaam zwembad. Het stinkt daar vreselijk. We lopen daar de Board Marshall trail en zien daar beneden in het moeras weer een deer. We gaan later naar de Upper Hot Springs. Je hebt daar prachtig uitzicht, maar die muggen zijn voor de rest van ons leven een obsessie. We eten in Bnaff heerlijk pasta en daarna natuurlijk weer ijs. Op de terugweg rijden we nog eenmaal langs Lake Minnewaka, het is er berendruk, maar helaas geen beer te zien.

Dinsdag 10 juli

Vandaag volgden we de Bow Valley Parkway, dit is een binnenweg tussen Banff en Lake Louise. We zouden daar wild kunnen spotten. We rijden net de weg op en zien twee, zeg maar berggeiten, we moeten nog even opzoeken wat voor beesten dat zijn. We gaan bij Johnston Canyon de Upper en Lower Trail lopen. Weer een aantal kilometers erbij. Wat een prachtige omgeving is dit ook. Ons valt op dat ieder stukje Canada weer anders is en het blijft maar mooi en niet met elkaar te vergelijken. We lopen verder vele trails. ALs we in lake Louise zijn aangekomen gaan we naar Moraine Lake. Dat meer zou blauw moeten zijn, nou en wij kunnen jullie verzekeren dat dat het geval is. Het lijkt wel of Flexa hier zijn blauwe verf heeft geloosd. Ongelooflijk mooi. We klimmen naar boven voor een nog mooier uitzicht en lopen daarna om het meer tot de helft. Daar komt weer een waterval naar beneden. We besloten om maar weer via de Bow Valley Parkway terug te rijden naar Canmore. Je weet tenslotte maar nooit. We zien in ieder geval een eland, wat een gewei heeft dat beest. Als we bijna aan het eind van de Parkway zijn gekomen hebben we de moed om beren te spotten al opgegeven. Carla en ik hebben een stijve nek van naar buiten turen. We zien een auto stil staan en vragen wat er te zien is. De man vertelt dat er net een beer gespot is. We horen wat gesnuif in de bossen en wachten af. Plotseling komen er uit de andere kant van het bos twee jonge grizzly's gelopen. Daar hebben we een tijdje van staan te genieten en dat we toen werden opgevreten door de muggen intereseerde ons niets.

• 11 Juli 2007 - 05:10

Marin:

Jullie hebben toch niet die tamelijk grote witte beesten met zwarte kraalooogjes gezien??!!! Dat zijn nl. berggeiten!.
    Gelukkig zijn het geen malaria-muggen!

• 11 Juli 2007 - 06:26

Sybille:

he marianne en chris, wat een leuk filmpje van die beertjes! gelukkig voor jullie waren pa en/of ma niet in de buurt!
    groetjes!

• 11 Juli 2007 - 09:52

Hetty De Vos:

Daar doe je het toch voor.
    Leuk om het filmpje te zien.En zo dichtbij

gr.van hetty

• 13 Juli 2007 - 06:22

Cindy :

Hey allemaal,
    eindelijk beren gezien echt super zeg. Ze zien er zo schattig uit haha. Hoe gaat t met de muggenbulten, nou geniet nog maar lekker van dit laatste weekje.
    Heel veel plezier nog liefs Cindy en Jeff