Weer beren gezien - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Weer beren gezien - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Weer beren gezien

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

18 Juli 2007 | Canada, Pemberton

Manndg 16 juli

Vandaag ging de rit van Clearwater naar Cache Creek. We hebben de route omgegooid. We konden niet veel bijzonders ontdekken op de voorgenomen route. Nu reden we via Kamloops. Een prachtige route ook met weer een heel andere natuur. Toch hebben we afgezien van een aantal herten niet veel bijzonders meegemaakt. Boven op een berg hebben we heerlijk zitten pichnicken. We waren om 16.00 uur al bij ons hotel en hebben toen voor de allereerste keer een uurtje gerelaxt. We gingen lekker een uurtje lezen en wist je dat sommige kunnen lezen met hun ogen dicht? 's Avonds zijn we weer heerlijk uit eten geweest in het restaurant naast de naaimachinewinkel waar we die middag ijs hebben gegeten!! Dat wordt echt afkicken geblazen als we weer thuis zijn en aan de piepers moeten.

Dinsdag 17 juli

Ook nu waren we al weer vroeg op pad. Pemberton was het einddoel voor deze dag. We hebben een aantal parken bezocht. Als eerste was dat het Duffey Lake Nationale Park. We hebben een stuk naar een prachtig blauw meer gelopen. We zijn voor wat betreft het weer echt verwend geweest, want vandaag was het killetjes met af en toe een paar druppels. Maar wel heerlijk wandelweer. We reden weer verder om de bergen die in het meer weerschenen te fotograferen (Paul Huf 1 en Paul Huf 2 dan). Toen zagen we in eens aan de overkant van de berg een aantal beren lopen. In ieder geval een moeder met een jong en de vader of tante of zo was daar ook bij. We hebben daar wel bijna 1 1/2 uur gezeten. Iedere keer met de verrekijker kijken. Iedereen stopte om te vragen waar we naar keken en in allerlei verschillende talen hebben we uit de doeken gedaan wat wij zagen. Echt fantastisch was dat.
Later zijn we nog een wandeling gaan maken in het Joffre Lakes Provincial Lake. Ook echt een fantastisch park. We kwamen laat in de middag in een allerlaatst fantastisch hotel aan. Dit is echt geweldig. We zijn gaan inchecken en daarna hebben we een tochtje gemaakt naar Nairns Falls Provincial Park. Daar is ook een prachtige waterval. We deden een trail van 1 1/2 kilometer en weer terug. Je kan zien dat we het de dag ervoor rustig aan hebben gedaan want de klim was een piece of cake voor ons. Net hebben we weer overheerlijk gegeten en koffie gedronken op de kamer. Voor het laatst gaan we nog een kaartje leggen en dan gooien we de kaarten weg. Want van de jurk van de Koningin is niet meer over. Morgen vliegen we om 18.30 uur van uit Vancouver weer naar Amsterdam en is aan onze droomreis helaas een einde gekomen.

• 18 Juli 2007 - 06:29

Nel En Corrie:

goeden morgen daar allemaal
    zo het zit er weer op voor julie
    wat hebben julie een mooie vakantie gehad
    een hele belevenis maar aan alles komt een eind. je kan in het vliegtuig lekker uitrustenen nagenieten wat van die mooie vakantie nog een paar dagen en dan weer werken. marian ik zie je maandag.
    ik wens julie een goede vlucht
    groetjes nel en corrie

• 18 Juli 2007 - 07:49

Bert En Marian:

hallo luitjes het zit er bijna op 3 weken zijn zo om het was een indrukwekkende vakantie en best vermoeiend,jullie hebben wel 3 maanden nodig op dit te verwerken en uit te rusten haha Goede reis terug
    groetjes bert en marian

• 18 Juli 2007 - 11:05

Cindy:

Het zit er alweer op voor jullie, het is zo snel gegaan. Veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Een goede reis terug en tot morgen liefs Cindy

• 18 Juli 2007 - 19:01

Sharon & Jesse:

haaai iedereen

carla wat een onwijze verhalen en leuke dingen hebben jullie gezien zeg
    echt prachtige fotoos

zal wel weer even tegenvallen het werken
    geniet er nog lekker van van jullie vrije dagen

en carla tot maandag

groetjes sharon & jesse