Dromen zijn geen bedrog - Reisverslag uit Valemount, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Dromen zijn geen bedrog - Reisverslag uit Valemount, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Dromen zijn geen bedrog

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

14 Juli 2007 | Canada, Valemount

Om 08.00 uur ontbijten we in onze lodge op het gezellige terras. Om 08.45 uur zijn we alweer op weg. We willen een wandeling maken langs Buck Lake, maar daar kwamen we snel van terug, want alle muggen van Canada hadden zich daar verzameld. We vervolgen onze weg via de Icefield Parkway en opeens zomaar uit het niets belanden Carla en ik weer in onze droom. Er loopt een zwarte beer langs de snelweg. Vlug heeft Chris de auto op de vluchtstrook gezet en zijn we wel 10 minuten lang met dat beest meegereden. Een hele file achter ons. Het werd op een moment een penibele situatie. Voor was een raam open en bij Carla en mij achter de schuifdeur. Op een moment komt de beer naderbij en kijkt ons een beetje vreemd aan. Ik knal dus direct die deur dicht, terwijl Chris een foto wil maken. Een echtelijk ruzie dus. Als het filmpje op de site geplaatst wordt, kunnen jullie daarvan meegenieten. Onze dag kon niet meer stuk. Al snel zijn we weer op weg naar de Atabasca Falls. Hele mooie waterval, maar ons interesseert een waterval niets meer na dit geweldige avontuur eerder op de dag. Toch wasen door naar Jasper en slaan daar weer heel veel proviand in. We bezoeken in Jasper de Maligne Canyon. Daar hebebn we de upper and lower trail gelopen. Wat een machtige canyon is dat. Deze komt zeker op foto's niet goed over. We lopen ook over verschillende bruggen over de canyon. Het is hier ook weer wat drukker dan de afgelopen dagen, maar dat komt ook omdat het weekend is. We lunchen in Mount Robson Park. Langs een klein meertje. Maar het is zo vreselijk warm, dat we het niet al te lang uithouden. Oderweg eten we nog heerlijk ijs, dat was inmiddels al weer twee dagen geleden. Laat in de middag komen we in onze lodge in Valemount aan. De zon is nu weg en het waait als een gek. Het zand waait in je oren. Het blijkt aan weerzijden van dit stadje te onweren en men verwacht het vanavond hier. Wens ons maar sterkte voor deze misschien wel turbulente nacht.

• 15 Juli 2007 - 09:29

De Monteur:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Stelletje scheiters weg lopen voor zo'n wasbeertje
    Marian held op sokken Chris kan dat beertje wel wassen hoor
    Ha ha ha ha

Ik zie dat jullie een mooie reis hebben
    De foto's zijn erg mooi en de video's ook
    Ik ben er even tussen uit geweest want ik moest nog wat sleutelen
    Dus als jullie problemen hebben , bel de monteur

Groetennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

• 15 Juli 2007 - 09:33

Cindy:

Zoowww wat super gaaf zeg, en van zo dichtbij. Echt een mooi beest. Veel plezier nog liefs Cindy en jeff

• 15 Juli 2007 - 10:10

Sandra:

Hai! Wat onwijs gaaf die beer!! :D En de foto's zijn ook allemaal super!! Nog maar een paar dagen! Geniet er nog lekker van! Liefs!

• 15 Juli 2007 - 14:00

Hetty De Vos:

Dus toch een beer op de weg.
    Geweldig.Nog een paar fijne dagen

gr Hetty

• 15 Juli 2007 - 14:02

Hetty De Vos:

Dus toch een beer op de weg.
    Geweldig.Nog een paar fijne dagen

gr Hetty

• 15 Juli 2007 - 14:39

Adrianne:

Chris en Marianne jullie buurman had w.s een vooruitziende blik ik zag net dat hij klaar is met zijn tuinhuisje achter in de tuin.Chris je heb in ieder geval een slaapplaats.

Voor jullie alle vier nog hele fijne dagen.

Adrianne