Weer naar het vaste land - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Weer naar het vaste land - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Weer naar het vaste land

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 Juli 2007 | Canada, Victoria

Vandaag hebben we Vancouver Island verlaten en is onze eindbestemming Princeton. We waren vroeg uit de veren en op het nippertje hebben we de ferry van 09.00 uur gehaald. In Victoria waren er wat wegomleggingen dus we zijn een aantal keer de weg kwijtgeraakt. Maar we waren dus net op tijd. Om 10.40 uur hadden we weer vaste grond onder onze voeten. Onze eerste stop was Fort Langley. Een soort openlucht museum wat vertelde over de geschiedenis van Canada. Het was vandaag een nationale feestdag in Canada en de toegang van het park was gratis, dus erg druk. Het was ook nog eens heel erg warm. Tijd voor een overheerljk ijsje dus. We raken daar echt aan verslaafd. Ons volgende doel was de Bridal Veil Fals. Een prachtige waterval, ontzettend hoog. We moesten er een kwartier voor klimmen. Een heel karwei dus met deze hitte. Maar we moesten ook weer naar beneden en dat was nog vervelender. Toen zette de reis zich voort naar Manning National Park. Het doel was eerst naar het Visitors Centre te rijden. We kwamen een bord tegen dat er pas na 65 kilometer een tankstation zou zijn. Nou je voelt hem natuurlijk al aankomen. Volgens Chris zouden we dat makkelijk redden. Maar al heel snel reden we op de reserves en zat ook Chris in zijn piepzak. But we made it. Gelukkig was er net op tijd een tankstation. Jon is nog nooit zo blij geweest dat hij de vreselijke vieze benzine rook. Bij het Visitors Centre haalden we een parkmap en zochten daar twee mooie wandelroutes uit. Eentje zou 9 kilometer zijn en omdat het al 17.30 uur was, viel deze af. Toen zijn we een route om Beaver Lake gaan doen. Maar ook dit keer weer geen beest gezien. Wel kwamen we onderweg nog een deer (is een soort hert) tegen. Toen werd het echt tijd om ons eindoel te gaan zoeken. We moesten nog zo'n 65 kilometer afleggen en om 19.30 uur kwamen we in hotel Best Western Princeton aan. Een gezellig, volgens ons, splinternieuw hotel. Het stadje zelf is driemaal niks, maar we hebben er heerlijk Grieks gegeten. Later zijn we even door de hoofdstraat gelopen, hebben we een bakkie gedaan en nu zitten we dus deze site bij te werken. En nu is het inmiddels 22.30 uur en bedtijd, want morgen is het weer vroeg dag.

• 02 Juli 2007 - 08:03

Marsha:

Hierbij de beloofde reactie, om te laten weten dat we nog in leven zijn.

Leuk jullie verhalen steeds te lezen, maar waar blijven de foto's en filmpjes ??!

Marsha

• 02 Juli 2007 - 10:41

Nel:

Geweldig om mee te lezen.
    Hiero heeft Greta al geprobeerd vlees voor het trainings week end te vangen ,maar de fazant wat toch te snel en de schapen keken lelijk. Dit was tijden de noord AA wandeling met bekende tussen stop.
    Ladies hebben jullie al knappe Mounties ontmoet.Blijven kijken dus. Veeeel plezier

• 02 Juli 2007 - 16:36

Cindy:

Blij te horen dat jullie het naar je zin hebben.En al veel gezien,waar blijven die grote beren nou!!!
    Veel plezier nog
    Cindy en Jeff