Free Willy - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Free Willy - Reisverslag uit Victoria, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Free Willy

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 Juli 2007 | Canada, Victoria

Vandaag ging het dan gebeuren, waar we al maanden naar uit hadden gekeken. We gingen Whale Watching. Om 9.00 uur moesten we ons melden in de haven. Bert, we wilden echt in een Zodiac maar de pakken waren mij te klein. Vandaar dat we met een grotere boot gingen. Hier passen 36 mensen op maar we waren maar met z'n dertienen. Heel gaaf dus. Het weer zat ons vandaag mee. Een zonnetje met af en toe wat wolken. Maar op zee was het behoorlijk frisjes. We gingen met een rot vaart door het water en na ruim een uur konden we de eerste walvissen aanschouwen. Eerst wat verder weg en toen steeds dichterbij. Maar om een goede foto te maken is lastig. We hebben er wel een paar en natuurlijk ook een filmpje. Maar helaas misschien kunnen in het volgende hotel wel foto's en filmpjes geplaatst worden. Het was een machtige ervaring deze tocht op zee spotten naar walvissen. Om 12.00 uur waren we weer terug in de haven. Even naar het hotel om de auto op te halen en dan weer op weg. We deden een Scenic Drive langs de kust. Helemaal toppie was dat. Op een moment kwamen we bij Park Mount Douglas. Daar hebben we even gewandeld en geluierd in het gras. Onderweg zijn we verschillende malen gestopt om van het uitzicht over de zee te genieten. Op een moment kwamen we weer in de haven van Victoria aan en daar kwamen een aantal Cruiseschepen binnen. Zelfs de Noordam van de Holland America Line. Wat een gevaarten zijn dat zeg. We zijn de pier afgelopen een heel eind de zee in. Heel smal en echt wel eng. Het was nu echt bloedheet en we hopen dat deze trend zich voort zet deze vakantie. Net hebben we heerlijk gegeten en vanavond gaan we weer de stad in, want we hebben ons dagelijkse ijsje nog niet gehad.

• 01 Juli 2007 - 09:13

Jeannette:

klinkt allemaal onwijs.Wel is het raar dat jullie de dag er al op hebben zitten terwijl hij bij ons net begonnen is.
    Ik hoop ook voor jullie dat het weer nu lekker blijft is toch allemaal gezelliger met een zonnetje.
    Veel plezier verder.

• 01 Juli 2007 - 09:49

Joke:

Hallo globetrotters, ook ik wens jullie, iet wat later, een super trip door Canada. Door alle besognes in Purmerend had ik effies niet in de gaten dat de Canada-tour al voor de deur stond. Nogmaals een hele fijne rondreis. Groetjes!!!!

• 01 Juli 2007 - 13:15

Yvonne Buijs:

Jullie hebben in die paar dagen al een heleboel gezien en gelopen volgens mij. Carla ik hoop dat het goed gaat met je voet.Het lijkt mij een hele belevenis om die walvissen te zien.Nog veel plezier. groetjes Yvonne.

• 01 Juli 2007 - 16:26

Bert:

Dat komt ervan als je dagelijks de droppot leeg eet.
    Ik lees dat jullie volop genieten daar. Nog veel plezier in dit prachtige gebied.