Heel erg warm en heel erg veel muggenbeten - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Heel erg warm en heel erg veel muggenbeten - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Heel erg warm en heel erg veel muggenbeten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marianne

06 Juli 2007 | Canada, Revelstoke

Daar zijn we weer. Gisteren is het internetten niet gelukt, vandaar het verslag over twee dagen. Gisteren vertrokken wij uit Vernon richting Nakusp. Dit was een prachtige rit door de bergen. Om elke hoek was wel een waterval of een ontzettend mooi meer. We moesten met de feery het meer oversteken. We kwamen net aan en we konden nog net aan boord voor dat ding vertrok. Mazzel dus. We hebben in het dorp Nakusp een prachtige wandeling gemaakt langs het strand. We hebben er natuurlijk ook op gezeten. We verbazen ons over de rust, de netheid en de vriendelijlheid van de mensen hier. We stonden langs de kant van de weg om een foto te nemen en toen stopte er een man om te vragen of alles oke was. Echt geweldig. Gisteravond hebben we een overheerlijke pizza (small maar nog veel te groot) gegeten. Vanaochtend zijn we vanuit Nakusp naar Revelstoke vertrokken.
Eerst kreeg ik vanwege mijn verjaardag natuurlijk nog kado's en de buitendeur van onze kamer was versierd net zoals mijn stoel in de auto. Heel feestelijk allemaal. Ook deze rit was weer fantastisch. Onderweg kwamen we een coyote tegen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Op een moment stopten we de auto om te wandelen en zagen dat er in de buurt een waterval was. We liepen er in 5 minuten naar toe en toen bleken er vier jongens met een kano om de beurt vanaf te duiken. Heel imposant en doodeng natuurlijk. We zijn in Revelstoke direct het National Park ingedoken. We hebben een scenic route gereden tot bijna bovenaan. De weg was tot twee kilometer naar de top afgesloten vanweg de sneeuw. Maar die twee kilometer mocht je ook lopend afleggen. Krimmel wat een toestand in die vreselijke hitte en alleen maar klimmen. Maar onze inspanning werd beloond. Ik heb op mijn verjaardag in juli in de sneeuw gestaan. Zakte weliswaar tot mijn knieen in de sneeuw, maar dat was een leuke ervaring. Ik heb het ook gefilmd allemaal. Maar trutje heeft net de filmpjes verwijderd. Wat een slome he. We hebben net taart gegeten ter ere van mijn verjaardag en vanavond doen we een spelletje. We tellen wie de meeste muggenbulten heeft. Jon gaat het waarschijnlijk winnen want toen we bij de 100 waren zijn we maar gestopt. We weten niet hoe we aan die dingen zijn gekomen maar met het uur hebben we er meer. Misschien is het wel luis. En als ze in de koffer zitten, is het niet onaanneemlijk dat wij ze mee naar Nederland nemen Wees op je hoede.